maandag 9 november 2009

STIR en NOM fuseren bereiksdata

De Stichting Internetreclame (STIR) en het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) publiceren volgende week hun eerste databestand met daarin het gecombineerde bereik van print en online.

Met het databestand kan berekend worden wat bruto en netto bereik is van een combinatie van print titels en internet sites. Dit betekend dat zowel het exclusief bereik van beide media als overlap geanalyseerd kan worden. Dit is een belangrijke wens van voornamelijk de uitgevers van printtitels die in de afgelopen jaren steeds meer zijn gaan investeren in hun online producten.

Met dit nieuwe bestand worden ze in staat gesteld om het gecombineerd bereik van hun print- en internetactiviteiten inzichtelijker te maken richting adverteerders en bureaus. Andersom krijgen adverteerders en bureaus meer informatie op strategisch niveau over de verhoudingen tussen print- en internetbereik.”

Het gefuseerde bestand zal tweemaal per jaar aan de markt geleverd worden en zal telkens op de meest recente NOM Doelgroep Monitor en STIR Webmetergegevens gebaseerd zijn.

Geen opmerkingen: