woensdag 16 december 2009

Groene Telegraaf van start

Met minimaal wekelijks twee pagina's in de zaterdagkrant gaat De Telegraaf vanaf 2 januari de (financiƫle) voordelen en ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid, natuur, innovatie en wetenschap belichten. Dit in een apart gedeelte van de krant. Verschillende groene ondernemers en voormalige vicepresident Al Gore staan pal achter het initiatief van de Telegraaf.

Veel Nederlanders bereid om te betalen voor online informatie

Nederlanders gierig? Uit een peiling die GfK in opdracht van de Wall Street Journal blijkt van niet. Het onderzoek toont aan dat 19 procent van de Nederlanders bereid is om te betalen voor online content. Het percentage lag in Nederland het hoogst van alle onderzochte landen bestaande uit; 15 EU-landen, Turkije en de Verenigde Staten.

Het thuisgebruik van internet scoort ook hoog in Nederland. Zo'n 90% surft en mailt ook na werktijd op internet. Hierbij wordt vooral internet vooral gebruikt voor; algemene zoekopdrachten (65%), e-mailen met familie en vrienden (58%), nieuws lezen (29%), muziek downloaden/streamen (15%), social networking zoals Hyves, LinkedIn, Facebook (15%). Dit percentage ligt in verhouding met andere landen erg hoog aangezien daar slechts 37% van de bevolking na het werk online is.