Na de 'krantenoorlog' in Rotterdam krijgt ook Utrecht een nieuw weekblad. Vorige week werd het eerste exemplaar van De Utrechter onder grote belangstelling aangeboden aan burgemeester Aleid Wolfsen.
Maar ... de beoogde uitgever Wegener haakte drie weken geleden af wegens de kredietcrisis. De initiatiefgroep van het "kwaliteitsblad" zoekt nu naar andere manieren om het te financieren. De geraamde kosten voor het blad bedragen ongeveer 1 miljoen euro per jaar.
Onder andere de gemeente Utrecht, de Rabobank en de Hogeschool Utrecht hebben geld gestoken in het eerste nummer. Maar vooralsnog blijft het bij dit eerste proefnummer van De Utrechter, dat vooral is bedoeld voor "hoger opgeleiden die naast hun landelijke dagblad over de stad geïnformeerd willen worden".
maandag 10 november 2008
Kwaliteitstips voor 22 euro 50
Kwaliteitskranten hebben het zwaar. De oplages nemen af, lezers worden kritischer en hebben minder tijd. Nieuws is er door internet, radio en tv altijd en overal, en ook nog eens kosteloos via de gratis kranten (Metro, Spits en De Pers).
In dit kader schreven Hans Wansink en Warna Oosterbaan, redacteur van de Volkskrant en NRC Handelsblad, een boek met tips om te voorkomen dat kwaliteitskranten in de strijd verkeerde keuzes maken. De krant moet terug naar de kern, zo zeggen zij. De krant is geen koning meer, dat is de klant.
Hans Wansink en Warna Oosterbaan: De krant moet kiezen. De toekomst van de kwaliteitsjournalistiek. Prometheus, ISBN 978 90 446 1208 0, € 22,50
In dit kader schreven Hans Wansink en Warna Oosterbaan, redacteur van de Volkskrant en NRC Handelsblad, een boek met tips om te voorkomen dat kwaliteitskranten in de strijd verkeerde keuzes maken. De krant moet terug naar de kern, zo zeggen zij. De krant is geen koning meer, dat is de klant.
Hans Wansink en Warna Oosterbaan: De krant moet kiezen. De toekomst van de kwaliteitsjournalistiek. Prometheus, ISBN 978 90 446 1208 0, € 22,50
Abonneren op:
Posts (Atom)