maandag 29 september 2008

SHL en CUT!

Dagbladen gaan en magazines komen. Deze maand verschijnt er een nieuwe glossy voor de zogeheten tweede woningmarkt, Second Home Lifestyle. Het blad richt zich op tweede huis bezitters, in binnen- of buitenland en iedereen die over zo'n tweede huis droomt. De glossy is een uitgave van H&D media Services in samenwerking met Homeselling BV.

RTL Entertainment brengt in samwerking met iMediate CUT! uit, een nieuw filmmagazine. Het magazine is geheel gewijd aan de Nederlandse film. Het blad zal elf keer per jaar uitkomen, met achtergrondverhalen, nieuws, setreportages, interviews met sterren en filmmakers en een gratis dvd van de maand.

Dag DAG!

De gratis tabloid DAG verdwijnt. DAG gaat alleen nog verder met haar digitale activiteiten, via internet, mobiel en narrowcasting onder de vlag van PCM. DAG werd in mei 2007 gelanceerd. De krant had, door een distributiedeal met Albert Heijn, een oplage van ruim 400.000 exemplaren.

Om beter aan te sluiten bij een hoger opgeleide doelgroep, voerde DAG afgelopen voorjaar een ingrijpende restyling door. De lezers waren positief, maar DAG zelf zei in een persbericht 'onvoldoende perspectief te zien om de krant binnen afzienbare tijd winstgevend te maken'.
Woensdag verschijnt de laatste editie.