Uit onderzoek van marketingbureau Nielsen naar televisiekijken via internet en de mobiele telefoon blijkt dat dit kijkgedrag niet ten koste gaat van kijkuren naar de reguliere televisie. De computermonitor en het telefoonscherm worden als aanvulling ervaren, niet als vervanger.
In het laatste kwartaal van 2008 keken 285 miljoen Amerikanen naar reguliere televisie - vier miljoen meer dan het kwartaal ervoor. Ze keken ook zeven procent meer: 151 uur per maand, vijf uur per dag. Ongeveer de helft van de Amerikanen keek óók video online en een groep van ongeveer 11 miljoen bellers volgde ook uitzendingen op het mobieltje. In de leeftijdscategorie 18-24 ligt het omslagpunt waar meer internetvideo wordt gekeken dan normale televisie. De tijd die aan internet wordt besteed groeit wel het hardst: 15 procent in één kwartaal.
dinsdag 24 februari 2009
Maria stopt ermee
De KRO stopt met de vrouwenglossy Maria, vanwege de tegenvallende resultaten in de losse verkoop. De beslissing is mede gebaseerd op de slechte economische vooruitzichten in een toch al moeilijke markt. Maria werd vorig jaar gelanceerd en verscheen tot nu toe vier keer. Het laatste nummer verschijnt op 24 maart.
Abonneren op:
Posts (Atom)