dinsdag 23 juni 2009

Metro & Spits geroemd om advertentiemogelijkheden

Adverteerders zijn blij met de gratis kranten Metro en Spits. Tien jaar geleden toen de twee kranten op de markt kwamen waren adverteerders huiverig, maar inmiddels zijn mediabureaus lovend over de advertentiemogelijkheden.

Traditionele kranten bieden adverteerders niet de vrijheden die ze bij de gratis dagbladen wel krijgen. Zo sponsort de Hypotheekshop wekelijks een pagina in De Pers over hypotheken en verscheen in Spits een Tour de France-rubriek in samenwerking met de Rabobank.

het voordeel dat de gratis kranten hebben is dat ze geen rekening hoeven te houden met de mening van kritische abbonees. Verder zijn de gratis kranten erin geslaagd om aansluiting te vinden bij de doelgroep van jonge lezers. Dit biedt ook mogelijkheden voor adverteerders.

Nu ook stukje Sp!ts in lokale kranten

Bij twaalf lokale kranten in Noord- en Zuid-Holland zal wekelijks een pagina van de Sp!ts verschijnen. Deze pagina, genaamd Sp!tsweek, bestaat uit het verhaal en de foto van de week, samen met een sportrubriek. Daarnaast wordt er een vooruitblik aangeboden naar de week die komen gaat en bestaat een deel van de inhoud uit nieuws dat al eerder die week al in de gratis krant heeft gestaan.

Evenals de Metro vierde de Sp!ts afgelopen zondag 21 Juni 2009 hun tienjarig bestaan.