Sinds afgelopen maandag heeft Radio 1 een nieuwe programmering. Uit onderzoek bleek namelijk dat de luisteraar steeds korter naar de zender luisterde. Met de nieuwe programmering zou Radio 1 “het dagritme en luisterritme van de luisteraar meer respecteren”. Zo hebben ze bedacht dat diepgaande thema’s vooral in de middag en het weekend uitgezonden worden; op een moment dat de luisteraar meer aandacht voor een item heeft. In de ochtend worden vooral kortere items gepresenteerd.
Tot half 10 staat het nieuws centraal in het Radio 1-Journaal en daarna is er aandacht voor de radioversie van Goedemorgen Nederland, een uur lang. Achtereenvolgens is er dan ruimte voor Dit is de dag (EO), Lunch (NCRV), Stand.nl (NCRV), De Praktijk (AVRO), Villa VPRO en Radio Kassa (VARA). De dag wordt afgesloten met Radio 1-Journaal en Stand.café.
woensdag 27 augustus 2008
NOS website scoort hoog tijdens OS
De website van de NOS is deze zomer zeer druk bezocht. Na de hoge bezoekcijfers tijdens het EK Voetbal en de Tour de France was er nu veel aandacht voor de Olympische Spelen. Het event trok in totaal zo'n 2,7 miljoen unieke bezoekers die meer dan 20 miljoen livestreams opvroegen. Dezelfde bezoekers waren ook nog eens goed voor bijna 60 miljoen pageviews, zo blijkt uit gegevens van de NOS.
Gemiddeld surften iedere dag 400.000 mensen naar de site. De drukste dag was op 21 augustus, de dag van de waterpolo-finale. Die dag keken 518.000 mensen op de site. Nederland 1 werd het best bekeken met 7 miljoen streams, maar ook de andere livestreams (12 in totaal) werden druk bezocht. Wie de livebeelden had gemist, keek vaak via internet de beelden terug. Op die manier werden 7,4 miljoen reportages, samenvattingen en wedstrijdverslagen bekeken.
Gemiddeld surften iedere dag 400.000 mensen naar de site. De drukste dag was op 21 augustus, de dag van de waterpolo-finale. Die dag keken 518.000 mensen op de site. Nederland 1 werd het best bekeken met 7 miljoen streams, maar ook de andere livestreams (12 in totaal) werden druk bezocht. Wie de livebeelden had gemist, keek vaak via internet de beelden terug. Op die manier werden 7,4 miljoen reportages, samenvattingen en wedstrijdverslagen bekeken.
Labels:
internet,
Olympische Spelen,
publieke omroep,
sport
Abonneren op:
Posts (Atom)