Uit onderzoek van EURIB/European Institute for Brand Management blijkt dat ING door 38% van de Nederlanders als onmisbaar wordt ervaren. In 2008 vond maar liefst 58% van de consumenten de Postbank, die dit jaar opging in de ING, nog onmisbaar. Uit het onderzoek onder 1.036 consumenten blijkt verder dat vrouwen er niet aan moeten denken dat de HEMA verdwijnt (81% onmisbaarheid). Voor mannen is het NOS-journaal met 71% het meest onmisbare merk.
Bijna driekwart van de EURIB Top-100 Onmisbare Merken is van Nederlandse komaf (74%). Het eerste buitenlandse merk is Google op de 6e plaats. Overall is warenhuis HEMA met 77% de nummer één, gevolgd door Kruidvat (68%) en Blokker (58%). Winkelmerken zijn vooral bij vrouwen populair; hun top 6 bestaat uit louter winkels. De meest onmisbare merken voor mannen zijn – naast het NOS Journaal – Google (67%) en NOS-omroep (63%).
vrijdag 27 november 2009
Michiel Veenstra meest invloedrijke BN'er op Twitter
3FM-DJ Michiel Veenstra is de meest invloedrijke BN'er op Twitter, gevolgd door zangeres Esmee Denters en Adam Curry. Dat blijkt uit www.tweetlevel.com, een nieuwe tool van communicatiebureau Edelman. Iedere Twitteraar kan dankzij de Tweetlevel formule, gebaseerd op betrokkenheid, betrouwbaarheid en populariteit, zijn eigen invloed op Twitter meten en deze vergelijken met die van vrienden, collega's en anderen die je 'volgt'.
De meeste tools kijken alleen naar het aantal volgers en berichten, oftewel meten de populariteit van de Twitteraar. Tweetlevel kijkt ook naar de betrokkenheid, hoeveel mensen er berichten retweeten en hoe vaak de BN'er op Twitter met andere mensen kletst. Dit alles bepaalt de invloed van de Twitteraar.
De meeste tools kijken alleen naar het aantal volgers en berichten, oftewel meten de populariteit van de Twitteraar. Tweetlevel kijkt ook naar de betrokkenheid, hoeveel mensen er berichten retweeten en hoe vaak de BN'er op Twitter met andere mensen kletst. Dit alles bepaalt de invloed van de Twitteraar.
Labels:
Twitter
Abonneren op:
Posts (Atom)