Je telt als BN'er tegenwoordig pas echt mee als je een eigen blad hebt.
Na Linda, Sonja, Youp, Jan, Marijke en Catherine komt er misschien ook een 'Paul'.
De plannen voor het nieuwe magazine omtrent Paul de Leeuw zijn nog niet definitief, zo meldt EVA Media, het nieuwe bedrijf van de presentator. Binnenkort meer duidelijkheid over de komst van het magazine.
donderdag 2 oktober 2008
Vandaag & Morgen vandaag voor het eerst
Vandaag & Morgen, een nieuwe, gratis weekkrant voor Rotterdam en omgeving, verschijnt donderdag voor het eerst. Met een oplage van 50.000 exemplaren. In de krant is aandacht voor grotere kwesties in Rotterdam en omliggende steden en dorpen.
Gisteren werd bekend dat de krant mogelijk niet zou verschijnen, aangezien de Rotterdamse ombudsman Van Kinderen het eerste nummer wilde verbieden. Hij vond het namelijk een beledigend verhaal voor het Rotterdamse college en de raadsleden. Op last van de rechter heeft de krant nu enkele passages aangepast waardoor de krant alsnog verschijnt.
Gisteren werd bekend dat de krant mogelijk niet zou verschijnen, aangezien de Rotterdamse ombudsman Van Kinderen het eerste nummer wilde verbieden. Hij vond het namelijk een beledigend verhaal voor het Rotterdamse college en de raadsleden. Op last van de rechter heeft de krant nu enkele passages aangepast waardoor de krant alsnog verschijnt.
Labels:
dagbladen,
huis-aan-huis,
Rotterdam
Cebuco's NOM Print Monitor
Uit de NOM Print Monitor van Cebuco blijkt dat 7 op de 10 Nederlanders dagelijks minimaal één dagblad leest. Dat zijn 9,5 miljoen mensen per dag.
Daarnaast zijn er een aantal interessante bevindingen:
- Zo'n zeven procent van het volk leest nooit een dagblad;
- Lezers trekken per dag gemiddeld een halfuur uit voor een betaald dagblad;
- De gratis kranten worden gemiddeld een kwartier per dag gelezen;
- Deze gratis dagbladen hebben samen 23 procent bereik;
- De weekendedities van de dagbladen kunnen rekenen op de meeste leestijd, namelijk tussen de 45 en 60 minuten.
Daarnaast zijn er een aantal interessante bevindingen:
- Zo'n zeven procent van het volk leest nooit een dagblad;
- Lezers trekken per dag gemiddeld een halfuur uit voor een betaald dagblad;
- De gratis kranten worden gemiddeld een kwartier per dag gelezen;
- Deze gratis dagbladen hebben samen 23 procent bereik;
- De weekendedities van de dagbladen kunnen rekenen op de meeste leestijd, namelijk tussen de 45 en 60 minuten.
Abonneren op:
Posts (Atom)