donderdag 25 september 2008
Huis-aan-huisbladen in trek
Uit onderzoek van Nielsen Media Research blijkt dat adverteerders steeds vaker kiezen voor huis-aan-huisbladen. Als enige van de gedrukte media zagen deze gratis publicaties hun advertentie-inkomsten in de eerste zes maanden van dit jaar namelijk stijgen, met 4,5 procent. De advertentie-inkomsten van dagbladen daalden met 2,6 procent, dit wordt vooral veroorzaakt door de daling van het aantal personeelsadvertenties.
Labels:
huis-aan-huis,
mediabesteding,
onderzoek
Ieder zijn eigen glossy
Een glossy voor 'zoekenden' (het magazine Hemel), een glossy voor meisjes in de puberteit (HOI) en zelfs een glossy voor Sonja-fans. Maar nu is er een glossy tijdschrift dat zich exclusief richt op moslimkinderen.
Voordat het magazine, M-Kidz, gemaakt kon worden, was een speciale fatwa nodig uit Saoedi-Arabiƫ, aangezien de islam een verbod op afbeeldingen kent. "Maar geleerden hebben geoordeeld dat het in dit specifieke geval mag omdat kinderen heel visueel zijn ingesteld en omdat wij in ons blad islamitische kennis overdragen", aldus Loubna Feghouli, de drijvende kracht achter het blad.
Een jaarabonnement kost 29,95 euro voor tien exemplaren.
Voordat het magazine, M-Kidz, gemaakt kon worden, was een speciale fatwa nodig uit Saoedi-Arabiƫ, aangezien de islam een verbod op afbeeldingen kent. "Maar geleerden hebben geoordeeld dat het in dit specifieke geval mag omdat kinderen heel visueel zijn ingesteld en omdat wij in ons blad islamitische kennis overdragen", aldus Loubna Feghouli, de drijvende kracht achter het blad.
Een jaarabonnement kost 29,95 euro voor tien exemplaren.
Labels:
magazine
Abonneren op:
Posts (Atom)