Wegener, uitgever van zeven regionale dagbladen, wil gaan bezuinigen. Volgens de raad van bestuur moet er worden gesneden in de redactiekosten om de economische crisis te kunnen overleven. De afspraken die vorige zomer, onder dreiging van stakingen, met de vakbonden zijn gemaakt lijken hiermee te zijn verboken.
Volgens de financiƫle man uit de raad van bestuur Koos Boot mag de kwaliteit van de nieuwsbladen niet achteruit gaan. Door een efficientere samenwerking zouden kosten kunnen worden gedrukt zonder kwaliteitsverlies.
De toekomst ziet er ook niet rooskleurig uit. Wegener verwacht niet dat de advertentie- en abonnemee-inkomsten na de recessie terug zullen komen op het oude niveau.
dinsdag 7 april 2009
Stir en NOM combineren bereik print en online
De Stichting Internetreclame (Stir) en het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) publiceren binnenkort hun eerste databestand met daarin het gecombineerde bereik van print en online. Daarmee wordt de overlap in het bereik tussen een papieren en een online titel inzichtelijk gemaakt.
Met het nieuwe databestand kan berekend worden wat bruto en netto bereik is van een combinatie van printtitels en internetsites. Dat betekent dat zowel het exclusief bereik van beide media als de overlap geanalyseerd kan worden.
Met het nieuwe databestand kan berekend worden wat bruto en netto bereik is van een combinatie van printtitels en internetsites. Dat betekent dat zowel het exclusief bereik van beide media als de overlap geanalyseerd kan worden.
Abonneren op:
Posts (Atom)