vrijdag 31 oktober 2008

Best Life heeft z'n beste tijd gehad

Best Life, de ‘oudere broer van Men’s Health’, verdwijnt na vier jaar van de Nederlandse markt. Reden is de tegenvallende advertentiebezetting. Best Life is een Amerikaans concept. De titel (oplage: 28.000) werd in Nederland uitgeven door WP Sport Media, onderdeel van WPG Uitgevers.

Talkshow voor Heertje

De stand-up comedian Raoul Heertje, onder meer bekend van Comedytrain en Dit was het nieuws, krijgt een eigen talkshow bij de VPRO. Vanaf 2 januari presenteert hij rond 22.00 uur op Nederland 3 het programma Circus Heertje.

Streep door offline krant

In de Verenigde Staten gaat voor het eerst een nationale krant voor het grootste deel over van papieren naar digitale publicatie. The Christian Science Monitor heeft aangekondigd te stoppen met de papieren editie, behalve in het weekend. De krant zag door de financiele crisis de advertentie-inkomsten dalen, evenals het lezersaantal. Op internet kent de krant wel groei; maandelijks wordt de online editie vijf miljoen keer bezocht.

Tips over het optimaliseren van een persbericht

Op marketingfacts.nl staan een hoop praktische tips voor het schrijven en verspreiden van een goed persbericht. De meeste tips zijn vanzelfsprekend, maar er wordt in het artikel ook informatie gegeven over de beste manier van online verspreiding.

Zo wordt er geadviseerd om naast het gebruik van traditionele perslijsten ook berichten op social media en blogs te plaatsen en het geheel te monitoren om te controleren in hoeverre de berichten door andere websites worden overgenomen.

Naast het verspreiden van persberichten via persdiensten zoals het ANP, GPD, Nieuwsbank en Persberichten.com wordt het lijstje met de volgende websites aangevuld: