vrijdag 5 september 2008

NOS mediabedrijf van het jaar

De NOS is door het publiek van het Nationaal Omroepcongres gekozen tot Mediabedrijf van het Jaar. De NOS krijgt veel waardering voor de crossmediale aanpak van haar activiteiten. Dit bereikte zijn hoogtepunt in de verslaggeving van de Olympische Spelen, waarbij ook de mobiele telefoon als communicatiemedium werd ingezet. De NOS won de verkiezing met een nipte voorsprong op SBS Broadcasting. Op ruime achterstand eindigde Comedy Central op de derde plaats.

Rob Trip (NOS/Radio 1) heeft de Marconi Award voor beste radiopresentator gewonnen. Bart Arens (TROS/3FM) werd tijdens het Nationaal Omroepcongres uitgeroepen tot talent van het jaar. Tot beste zender werd Q-music uitgeroepen, en liet daarmee Radio 538 en BNR Nieuwsradio achter zich. Het programma On the move van BNR Nieuwsradio kreeg de Award voor het beste radioprogramma.

Nieuw tijdschrift Sanoma: Flow

Sanoma Uitgevers brengt vanaf half november Flow op de markt, een prestigieus nieuw vrouwentijdschrift. Flow gaat zes keer per jaar verschijnen met een gedrukte oplage van 100.000 exemplaren. Het blad richt zich op hoogopgeleide vrouwen tussen 30 en 45 jaar, die druk zijn met werk, kinderen en hun sociaal leven.

Volgens de bedenkers van Flow gaat het tijdschrift ‘alles anders doen’: het blad zelf, de organisatie erachter en de advertentie-exploitatie. Zo krijgt het vier katernen die alle op verschillende papiersoorten worden gedrukt, bevat het blad achterin steeds een uitneembaar boekje en roept het geheel een gevoel op van een notitieboekje, met talloze uitneembare elementen. De vier katernen van het blad luiden ‘live mindful’, ‘spoil yourself’, ‘feel connection’ en ‘simplify your life’.