woensdag 28 oktober 2009

Fieperdepiep! Weer twee nieuwe magazines ...

Na de SINT komt er nu ook een nieuw kindertijdschrift gebaseerd op de tekeningen van Fiep Westendorp: Fieperdepiep!. Dit magazine verschijnt vier keer paar en is een uitgave van Fiep Amsterdam, een bedrijf opgericht door de Fiep Westendorp Foundation. Het tijdschrift richt zich op kinderen tussen de drie en zes jaar en wil bij deze lezertjes vooral de visuele ontwikkeling stimuleren.

Daarnaast krijgt ook violiste Janine Jansen eenmalig haar eigen glossy. Vanaf morgen ligt het magazine Janine in de schappen, zo melden uitgever BCM en platenmaatschappij Universal Music. Het tijdschrift verschijnt in een oplage van 55.000 exemplaren.

Halvering van het aantal personeelsadvertenties

Uit onderzoek van Nielsen bleek dat in het derde kwartaal van 2009, 142.600 personeelsadvertenties werden geplaatst. Dit is 49 procent minder dan in dezelfde periode een jaar eerder.

Nielsen registreert meer dan duizend media, waaronder landelijke en regionale bladen en vakbladen, maar ook de belangrijkste vacaturesites. In de periode januari tot en met september zijn er in totaal 511.00 personeelsadvertenties geplaatst. Het banenaanbod op sites als LinkedIn en andere profielensites is in het onderzoek niet meegenomen.

Onderzoeker Nielsen: “De daling van het aantal personeelsadvertenties lijkt zich te stabiliseren”. Internetsites als Nationale Vacaturebank en Monsterboard worden zwaar getroffen door deze daling. Zijn waren in de periode januari - september 2009 verantwoordelijk voor de publicatie van 89,6 procent van de in totaal 511.000 vacatures.