woensdag 22 april 2009

Adforesult wordt MarketingRSLT

Adforesult verandert de inhoudelijke focus van het magazine. Het blad wil meer meegaan met de huidige digitale tijd en de ontwikkelingen binnen het vakgebied. Om lezers te voorzien van informatie van strategie tot resultaat wordt er samengewerkt met Tijdschrift voor Marketing.

Het leveren van praktische informatie voor resultaatgerichte marketing staat centraal in het blad. Andere onderwerpen zijn mobile marketing, online marketing, klantrelaties en DM 2.0 (Dialoog Marketing). MarketingRSLT zal 4 keer per jaar als special verschijnen in het Tijdschrift voor Marketing.

Doek moet vallen voor omroep Llink

Omroep Llink moet van het scherm verdwijnen. Die conclusie trekt de visitatiecommissie van de publieke omroep. De kans is groot dat dat minister Plasterk (Media) het negatieve advies van de commissie opvolgt en Llink vanaf september 2010 geen geld en zendtijd meer krijgt.

De visitatiecommissie vindt dat de aspirant-omroep onvoldoende doelmatig heeft gewerkt, te weinig onderscheidend was en 'onvoldoende is verankerd in de Nederlandse samenleving'.

Llink is door wanbestuur zwaar in de financiele problemen geraakt. Hoewel de omroep jaarlijk 7 miljoen euro vangt, moest er uitstel van betaling aangevraagd worden en boegbeeld Floortje Dessing worden ontslagen. Het is onzeker of Llink 2010 haalt. De omroep zal zich vanaf nu aan een reeks stenge voorwaarden moeten houden. Zo moet de basisorganisatie van de omroep worden teruggebracht tot vijf man; volgens Llink-woordvoerster Diana Vergeer een onmogelijke taak.