Uit een onderzoek naar de motieven voor krantleesgedrag bij jongvolwassenen blijkt dat gratis kranten niet zozeer uit interesse worden gelezen, maar vooral om er verspilde (reis)tijd mee op te vullen. Dat is één van de conclusies van het onderzoek uitgevoerd door Masterstudent Psychologie Herman Wolswinkel aan de Universiteit Twente.
De eigenschappen van het nieuwsmedium krant passen volgens Wolswinkel niet bij een generatie die gewend is aan dynamische nieuwe media. Krantleesgedrag blijkt bij deze groep los te staan van de nieuwsbehoefte. Andere media zoals Internet, televisie en radio blijken veel beter in staat om in die nieuwsbehoefte te voorzien.
maandag 15 december 2008
Nieuw: Foodies, Triv' weg
Foodies is een nieuw kooktijdschrift voor mensen die graag willen weten waar hun eten vandaan komt en hoe het wordt gemaakt. Foodies ligt vanaf eind november in de winkels voor de introductieprijs van 3,95 euro. Foodies verschijnt maandelijks en wordt uitgegeven door F&L Automotive Publications.
Na 2,5 jaar trekt Sanoma Men's Magazines de stekker uit het tijdschrift Triv'. Dit is een gevolg van een tegenvallende losse verkoop en advertentiemarkt. Naast de 11.000 abonnees wordt Triv' op dit moment zo'n 10.000 keer los verkocht. In januari verschijnt Triv' voor het laatst.
Na 2,5 jaar trekt Sanoma Men's Magazines de stekker uit het tijdschrift Triv'. Dit is een gevolg van een tegenvallende losse verkoop en advertentiemarkt. Naast de 11.000 abonnees wordt Triv' op dit moment zo'n 10.000 keer los verkocht. In januari verschijnt Triv' voor het laatst.
Abonneren op:
Posts (Atom)