vrijdag 27 november 2009

HEMA en NOS-journaal meest onmisbaar

Uit onderzoek van EURIB/European Institute for Brand Management blijkt dat ING door 38% van de Nederlanders als onmisbaar wordt ervaren. In 2008 vond maar liefst 58% van de consumenten de Postbank, die dit jaar opging in de ING, nog onmisbaar. Uit het onderzoek onder 1.036 consumenten blijkt verder dat vrouwen er niet aan moeten denken dat de HEMA verdwijnt (81% onmisbaarheid). Voor mannen is het NOS-journaal met 71% het meest onmisbare merk.

Bijna driekwart van de EURIB Top-100 Onmisbare Merken is van Nederlandse komaf (74%). Het eerste buitenlandse merk is Google op de 6e plaats. Overall is warenhuis HEMA met 77% de nummer één, gevolgd door Kruidvat (68%) en Blokker (58%). Winkelmerken zijn vooral bij vrouwen populair; hun top 6 bestaat uit louter winkels. De meest onmisbare merken voor mannen zijn – naast het NOS Journaal – Google (67%) en NOS-omroep (63%).

Geen opmerkingen: