Nederlanders gierig? Uit een peiling die GfK in opdracht van de Wall Street Journal blijkt van niet. Het onderzoek toont aan dat 19 procent van de Nederlanders bereid is om te betalen voor online content. Het percentage lag in Nederland het hoogst van alle onderzochte landen bestaande uit; 15 EU-landen, Turkije en de Verenigde Staten.
Het thuisgebruik van internet scoort ook hoog in Nederland. Zo'n 90% surft en mailt ook na werktijd op internet. Hierbij wordt vooral internet vooral gebruikt voor; algemene zoekopdrachten (65%), e-mailen met familie en vrienden (58%), nieuws lezen (29%), muziek downloaden/streamen (15%), social networking zoals Hyves, LinkedIn, Facebook (15%). Dit percentage ligt in verhouding met andere landen erg hoog aangezien daar slechts 37% van de bevolking na het werk online is.
woensdag 16 december 2009
Veel Nederlanders bereid om te betalen voor online informatie
Gepost door
Carel van Hoogenhuyze
Labels:
internet,
media,
mediabesteding
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten