dinsdag 20 oktober 2009

Ondergang DSB aderlating voor mediasector

Het kan niemand ontgaan zijn: DSB is definitief failliet verklaard. Gisteravond zat Dirk Scheringa nog bij Pauw & Witteman om zijn verhaal nog maar eens uit de doeken te doen. En terwijl AZ vanavond in de Champions League-wedstrijd tegen Arsenal aantreedt zonder DSB-reclame op de shirts, is het ook duidelijk dat de ondergang van DSB ook een grote aderlating zal betekenen voor de media.

Televisiezenders en gedrukte media zullen veel advertentie-inkomsten mislopen. Dit jaar gaf de DSB Groep tot en met september bijna 30 miljoen euro uit aan reclame. In heel 2008 was dat bijna 69 miljoen euro, zo blijkt uit gegevens van marktonderzoeksbureau Nielsen. De DSB Groep, met onder meer Postkrediet, Lenen.nl en Becam, was in de eerste negen maanden van dit jaar goed voor 0,7 procent van alle mediabestedingen van adverteerders. Over de eerste negen maanden van 2008 was dat zelfs 1,2 procent.

Geen opmerkingen: