dinsdag 29 september 2009

HOI oplagecijfers voor magazines (Q2 2009)

Uit de vandaag gepubliceerde cijfers van het tweede kwartaal 2009 van Hoi, Instituut voor Media Auditing (vergelijking met het tweede kwartaal van 2008/totaal betaalde gerichte oplage) blijkt dat er enkele opvallende stijgers zijn, maar ook enkele media die te kampen hebben met sterk afnemende lezersaantallen.

De opvallendste stijgers:
- Glamour (van 128.049 naar 143.146)
- Linda. (van 147.388 naar 159.579)
- Stars (van 55.248 naar 67.969)
- Vriendin (van 115.374 naar 127.343)
- Top Gear Magazine (van 35.205 naar 44.503)
- Felderhof (van 39.620 naar 48.036)
- Girlz (van 107.867 naar 116.963)
- Weekend (van 141.505 naar 159.372)
- Happinez (van 150.976 naar 157.656)
- Mind Magazine (van 63.568 naar 78.173)
- TV Film (van 95.827 naar 126.370)

Margriet moest flink terug; van 288.717 naar 264.605, terwijl Libelle zakte van 479.869 naar 462.201 exemplaren. Het gaat verder niet goed met Elsevier (139.020 naar 125.845)

Geen opmerkingen: