Tijdschriftendistributeur Aldipress gaat het online mediaplatform TijdschriftenWereld.nl lanceren om zo de tijdschriftenverkoop te stimuleren. Het project wordt ondersteund door een mediacampagne en een vernieuwing van tijdschriftenschappen.
Het aantal verkochte magazines is met 4 à 5 procent gedaald. Dankzij een prijsstijging van 1 tot 2 procent is de omzetdaling beperkt gebleven tot 3 procent per jaar. De stappen die nu genomen worden moeten de consument bewust maken van de toegevoegde waarde tijdschriften.
Keynote-spreker en uitgeeftycoon Derk Sauer gelooft in een 'survival of the fittest' onder weekbladen. Zwakkere titels zullen snel vervangen moeten worden door nieuwkomers om kwaltiteit te waarborgen. Sauer gelooft niet in gratis media. Volgens hem zijn mensen ook best bereid veel te betalen voor kwaliteit.
dinsdag 29 september 2009
Aldipress lanceert TijdschriftenWereld.nl
Gepost door
Carel van Hoogenhuyze
Labels:
Aldipress,
magazine,
tijdschriften,
Tijdschriftenwereld.nl
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten