dinsdag 31 maart 2009

Veelal ook dalende oplagecijfers bij magazines

Uit de nieuwste oplagecijfers van Hoi, het Instituut voor Media Auditing, blijkt dat het magazine Happinez nog steeds stijgt. De oplage kende in het vierde kwartaal een groei van 153.756 (Q4/2007) naar 164.526 ( Q4/2008). Bij de mannenbladen daalt Esquire na een periode van groei: van 18.806 naar 17.133. Playboy heeft succes: van 45.017 naar 51.638. Bij de opiniebladen is Vrij Nederland de enige (lichte) stijger, terwijl Elsevier flink teruggaat in oplage: van 150.316 naar 138.627.

Onder de RTV-bladen is er een dalende tendens bij alle magazines, behalve bij Totaal TV: dat groeit van 44.061 naar 68.268. Veronica Magazine, het grootste RTV-blad van Nederland, daalt in oplage van 998.835 naar 944.038. Bij de gezinsbladen dalen alle roddeltitels, maar Privé gaat het hardst omlaag: 212.153 naar 199.667. Story daalt van 143.794 naar 132.016.

Bij de vrouwenbladen zijn de flinke stijgers onder meer Beau Monde, Cosmopolitan, Marie Claire en Grazia, dat van 41.676 naar 58.628 exemplaren ging. Vriendin daalt van 114.610 naar 107.759. Libelle en Margriet dalen ook nu weer in oplage. Dat geldt dit keer ook voor Linda, dat van 147.812 naar 141.953 exemplaren gaat.

Geen opmerkingen: