dinsdag 21 oktober 2008

Nieuwe indeling voor tijdschriftlezers

Media Week heeft een nieuwe indeling voor groepen van tijdschriftlezers bedacht. Ze onderscheiden de volgende zeven leeftijds- en lifestylegroepen:
- Pre-teens (tot 12 jaar) zijn zich bewust van merken en celebrities, hebben vaak al een mobieltje en internetten geroutineerd. In tijdschriften verwachten ze artikelen over Britney Spears, Disney-figuurtjes en dieren.
- De groep Youth (9-18 jaar) houdt van Idols-achtige tv-programma en informatie daarover, downloadt muziek en is dol op celebrities.
- Lads (15-25 jaar) drinken bier, houden van voetbal en meiden en willen voortdurend vermaakt worden. Ze lezen graag over sport, auto`s en computergames.
- Upmarked women (25-44 jaar) zijn getrouwd met een zakenman, hebben kinderen en een parttime baan. Ze lezen graag over glamour, mode, vakantie, gezondheid en liever over topmodellen dan over celebrities.
- De Family guy (25-44 jaar) is getrouwd en bijvoorbeeld werkzaam als marketing executive. Online gokt hij en in bladen zoekt hij naar sportnieuws en info over auto`s, maar ook naar beauty-tips.
- Mass-market mums (25-44 jaar) houden van real life verhalen over vrouwen als zijzelf. Ze zijn geïnteresseerd in diëten, gossip en celebrities.
- New navigators (45+) zijn uit de kinderen en breed geïnteresseerd in boeken, films, golf of zeilen en uit eten gaan.

Geen opmerkingen: