woensdag 15 oktober 2008

Bedreigingen 'user' generated content

Consumer generated media. Burgerjournalistiek. PR 2.0. Of: 'user' generated content. Het is bekend: steeds meer mensen geven hun mening op vergelijkingssites, weblogs en fora. En daarnaast raadplegen ook steeds meer mensen deze sites en blogs omdat ze willen weten wat andere consumenten van een product of een dienst vinden. Al met al is dit een bedreiging voor bedrijven. Of misschien zien sommige bedrijven het tegenwoordig juist wel een kans.

Steeds vaker mengen deze bedrijven zich namelijk in discussies over eigen producten en diensten. Bedrijven doen zich voor als consument en maken zo stiekem reclame voor de producten of diensten van hun bedrijf. Vaak is dit zo overduidelijk, dat deze 'consumenten' vaak wel ontmaskerd worden. Dus: bezint eer ge begint.

In de uitzending van TROS Radar van afgelopen maandag (13 oktober) werd aandacht aan dit fenomeen besteed. Deze uitzending is online te bekijken.

Geen opmerkingen: