Het is moeilijk om een effectieve word-of-mouth- of buzz-campagne te lanceren. Het is niet altijd even makkelijk om een campagne effectief te laten zijn en het is zelfs onmogelijk om de controle over de buzz te houden. Maar waar moet je op letten?
Hieronder elf tips van Willem Sodderland van Buzzer:
1. WoM Marketing is geen 'hype'-machine, maar de versterking van een natuurlijk proces.
2. De basis voor word of mouth is een praatwaardige (product)ervaring en ‘behind the scenes’ info.
3. Spot de organische buzz over je product en help die versterken.
4. Verlaag de drempels om je product uit te proberen.
5. Echte betrokkenheid (tussen maker en gebruiker van een product) verbreedt, versnelt en verdiept de 'buzz'.
6. Storytelling: zorg dat mensen ergens over kunnen praten.
7. 80 procent van alle buzz is offline: creeër een tastbare conversatie-starter.
8. De 'Influential' bestaat niet. Iedereen beïnvloedt elkaars koopgedrag.
9. Word of mouth werkt alleen als het eerlijk en oprecht is.
10. Loyale fans en gebruikers zijn niet de beste verspreiders van WoM.
11. Geef het idee van controle over ‘buzz’ op. Je had het nooit en zult het nooit krijgen.
dinsdag 14 oktober 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten