Uit onderzoek van Sanoma Uitgevers blijkt dat een kleine minderheid van 10 procent doorslaggevend is voor trends in consumentengedrag. Sanoma deed onderzoek naar de rol van opinieleiders in reclame en marketing in Nederland, in samenwerking met TNS Nipo en de Universiteit van Amsterdam. ‘Trendsvormers’ noemt Sanoma die belangrijke beïnvloeders: een kleine minderheid, maar wel met macht. Trendsvormers praten en adviseren graag en kunnen zo een belangrijke rol spelen in het versterken van reclame-effecten. Kennis, overtuigingskracht en een groot sociaal netwerk zijn de ingrediënten voor een succesvolle beïnvloeder. Op al deze aspecten scoort de Trendsvormer hoog. Trendsvormers zijn betrokken, goed geïnformeerd en delen hun kennis graag met anderen. Ze kunnen anderen overtuigen en laten ook online van zich horen.
Een compleet rapport over opinieleiderschap is hier te lezen.
maandag 15 september 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten