Vorige week presenteerde Cebuco mooie cijfers over de Nederlandse dagbladensites. Het bezoek steeg in de eerste helft van 2008 met 38 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2007. Maandelijks gaat 47 procent van de Nederlanders langs bij een of meer dagbladportals. Uit Brits onderzoek blijkt nu dat 61 procent van de bezoekers minder dan één minuut op de sites blijft.
Ook in de VS weten online kranten lezers niet vast te houden. Volgens de American Journalism Review verbleven bezoekers van het populaire nytimes.com gemiddeld slechts 34 minuten en 53 seconden per maand op de website – omgerekend 68 seconden per dag. Dit is natuurlijk een belangrijke reden zijn waarom adverteerders niet staan te trappelen om hun mediabestedingen aan dagbladsites uit te geven.
dinsdag 2 september 2008
Adverteren op internet? Of toch maar niet?
Gepost door
Rogier Slaman
Labels:
dagbladen,
internet,
media,
mediabesteding
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten