Het Engelse PR-bureau ImmediateFuture presenteerde onlangs de tweede editie van Brands in Social Media. In dit rapport worden de merken in de Interbrand Top 100 onderzocht op hun ‘online presence’. Met andere woorden: hoeveel wordt er over de topmerken geschreven in de ‘social media’? Hierbij is onder andere gekeken naar de aanwezigheid in Twitter, Facebook, MySpace, YouTube en Digg. Volgens het onderzoek zijn social media zo langzamerhand ‘impossible to ignore’. Tot zover nog niets nieuws.
Net als vorig jaar scoren Google, Yahoo en Apple het beste. Sony steeg van een 6e naar een 4e plek, Disney van 9 naar 5 en Nintendo van 12 naar 6. De top 10 wordt gecompleteerd door eBay, Ford, Microsoft en Canon. Nintendo is vooral op YouTube veel te vinden, maar ook in de blogs en op Bebo.
In de grafiek hierboven is te zien hoe de verschillende merken het 'doen' in de onderzochte media. Opvallend is dat het belangrijkste sociale medium in dit verband Bebo is. Bebo is in Nederland relatief onbekend, maar is vooral populair in Groot-Brittanniƫ.
vrijdag 1 augustus 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten